Nepal

Show all

הגוסאיקונד 6 ואחרון

May 2, 2022 in Nepal ⋅ ☁️ 16 °C

יום אחרון של אחרון
      כל היום הילכנו לנו בין טיפוס לירידה, בין עננים שמסתירים את הנוף היפה שיכול היה להיות ובתוך יער שהוא קריפי וקסום, תלוי בזווית.
      חיפשתי, באמת שחיפשתי, נתפס לי הצוואר, כמעט דרכתי על חרא של פרות, והייתי רגע מליפול לתהום אבל אין על צמרות העצים שבדרך אף לא פנדה אדומה אחת.
      לפחות בתוך הפרחים והטחב דמיינתי לי המון חיות וצורות יפות.
      שעה וחצי לפני סוף היום, מבול, גשם וברד נזרקים מלמעלה כשקול הרעם צוחק ומלגלג עלינו.
      אבל הוא לא יודע, הוא לא יודע שאורן נכנס לאגמים, שלעומר התצפיתניות בגדוד קראו החרדון, שאני יכול לכתוב עליו מה שבא לי.
      אז שמנו מעילי גשם, כיסינו יפה את התיקים ונעננו לדו קרב.
      רבע שעה לסוף, אנחנו רטובים עד לשד, וחייל צקפוסט שבוז עוצר אותנו, כל החברה במוצב באים לראות את החיפוש, אנחנו מחלקים להם שקדים ונפרדים כידידים. (את הפייסבוק שלי הוא רצה?!)
      מתמקמים בהוסטל האחרון לטרק, מקלחות מדלי מים רותחין וחימומין וייבושין של הבגדין על הקמין
      ארחת ערב ו
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על נוקאאוט בסיבוב 3 למר רעם

תקציר העלילה

May 7, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 22 °C

עלילות הימים האחרונים
      מתמקמים בקטמנדו בתאמל,
      יום הזיכרון בלתי פורמלי בבית חבד,
      איילת נדי והחברה חוזרים ברגע האחרון מהטרק ואנחנו עורכים סעודה מפנקת בפייר אנד אייס (יום העצמאות).
      ביקור חולים ליובי ובילוי עם נועם שפעם ראשונה מצליחה לאכול בננה בלי לירוק.
      מציאת גלידה אמריקאית שמגשימה את כל החלומות ורודפת את המחשבות עד עצם היום.
      אורן חוטף קלקול ונשאר להתבוסס במימיו.
      סוגרים כרטיסי טיסה להודו ל13, נדי חוזר ב10 ארצה.

נסיון גיחה שאפתני לאגם מארקו, להתפאנן עד הטיסות, שמתגלה כנפילה קשה. אחרי נסיעה של שעתיים במוניות הגענו בגשם לאגם חצי יבש, די אפוקליפטי ולא סימפטי להירגע בו.
      מעבירים את הלילה עם אלכוהול אוכל ועוגת בננה עם נוטלה לקינוח בהוסטל ממוצע.
      נחישות וסקרנות הניעו אותנו לחפש מקום חדש, על הדרך חזרה לקטמנדו, והוחלט על איזור קיריטיפור.
      הדרך חזרה, שעות הצהריים, לוקל (אוטובוס מקומי)
      אנחנו נדחסים בעמידה כמויות לא סבירות של אנשים, קשה לתאר את רמת הצפיפות, הריחות והצחוקים הנואשים שרצו במטר הרבוע שלנו.
      לא ברור איך שרדנו בפנים שעתיים וחצי, חוויה שבלי ספק תחשל אבל גם תודחק מהראש בהקדם.
      שקד וליאור מוותרות על ההרפתאה וממשיכות עד קטמנדו.
      במפה אני רואה מקום שנראה נחמד בשם לילה אקו קפה ואנחנו הולכים להוריד בו פאניקה.
      המקום, כך הסתבר, בבעלותו של קרישנה, פזיוטרפיסט ומרצה עולמי באוניברסיטאות לקידום קהילתי.
      מתחת לקפה גינה אקולוגית גדולה, בית ספר אנטרופוסופי לילדי האיזור, סדנאות התכשיטים (והקפה) מתופעלות על ידי אמהות חד הוריות ועוזרים לממן את הארגון.
      הוקסמנו מההזדמנותנ והמקום והצענו מיד לעזור ולהתנדב (הסתבר שבמקרה זה המקום בו יובי חזרה מהתנדבות שלשום).
      נלקחנו למגורי המתנדבים, שם גרים חבורת צרפתים כבר שלושה שבועות והגיעו מטעם האוניברסיטה שלהם להתנדב ולעזור במערכות מיחשוב.
      בראותינו מטבח לשימוש עצמי, יצאנו מיד לקנות מצרכים לשקשוקה ולפנק את כולם על הבוקר.
      על ארוחות היום שילמנו מראש ומוגשות אלינו לפי לוז לשולחן משותף בקומה, בשפע גדול.
      מאושרים על המציאה המקרית, יושבים לקפל את היום עם תה ועוגיות על הגג לתוך הלילה.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות על חלוצים נפאלים.
      פיס

KRMEF

May 9, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 24 °C

ְשקשוקת בוקר איריס בן יאיר סטייל (5 זיקוקין שקטים)
      סיור בכל מתחמי הקהילה של הארגון
      עבודות קבלנות, עבודות אומנות
      נדב חוזר לקטמנדו לסידורין.
      יושבים לסעוד עם צרפתים קיבצים (צ.נ.ו.ן)
      לקינוח לילי מכינים פנקייקים שמנים עם רוטב מילקה ובננה ליד (מליורד כוכבים)
      פעם ראשונה ערב של שלושת המוסקטרים יחד
      יום חדש במבוקים חדשים לנסר
      מעמידים חצובות בגינה האקולוגית
      עוזבים אחרי דל באט של צהריים, חזרה לקטמדו לפרידה מנדב וציפייה מתונה להודו

ימי קטמנדו - סוף.

May 13, 2022 in Nepal ⋅ ⛅ 24 °C

פרידה מרגשת מנדב אהוב נפשינו שאחרי חודשיים של טיול ביחד חוזר לארץ, נאחל לו בהצלחה בתפקיד החדש בעבודה ונצפה לטיול המתקרב למרוקו.
      מאורן נפרדים לקצר עד מפגש בלתי נמנע בהודוו
      *אטרקציות*
      קזינו - מבולבלים מאוד נכנסנו פנימה, חזינו בהזייה שהולכת שם בפנים ויצאנו, לא לפני שאיילת סיפקה את יצריה במכונות המזל.
      קיר טיפוס - עומר ואני הגענו לקיר בולדרינג בתאמל, נאבקנו במסלולים ועשינו אימון, בוקר של תותחים
      סרט - קניון ובית קולנוע שלא ברור איך הם נמצאים בלב קטמנדו, פאר מלווה בחבית פופקורן ומזגן. קשה לאמר שדר סטריינג עמד באותו הסטנדרט אבל אחרי חודשים בלי קולנוע זה לא ככ משנה.
      גן החלומות - ישיבה בפארק בוטני ובתשלום בלב העיר, פירות מוזיקה סנאים וספרים, פיקניק תל אביבי לרביצה של בוהוריים.
      בית חולים - עומר ואני יוצאים לבדיקות שונות ומשונות כדי לייצב ולאשש בעיות רפואיות, עומר עושה בדיקת דם בחרדה ככ גדולה שהוא לא יכול להימנע מלצחוק בסופה.
      בנום צ'ה - גלידה אמריקאית שאיתה אנחנו מסיימים כל ערב, בנוהל
      ללייקרס - שהסדרה עליה מצופפת את שלושתינו במיטה זוגית כל ערב להנאת צפייה מובטחת.

נשאר להודות לנפאל המשגעת, להימלאיה, למקומיים האדיבים ברמות קשות, לדל באט, למקורות המים, להרפתקאות, להזדמנויות ולכל החברים שהתלוו.
      הגיע הזמן להחליף תקליט להודו, ההתרגשות בשמיים.
      שיהיה לכולם לילה טוב וחלומות מסט בוליוודי
      פיס

ALLE’S new clothes

October 3, 2023 in Nepal ⋅ ☁️ 8 °C

We got to Khote which is a cute small village in the middle of the Hinku valley.
      ALLE and I shared a plate of momos for lunch which were yummy.
      It’s a lot colder up here and decided that ALLE needed some new warm clothes. Maree and I walked to a tiny shop selling a few things and I found this great jacket for him.Read more

Lumbini

February 7 in Nepal ⋅ 🌙 17 °C

Auf dem Weg nach Pokhara mache ich einen kleinen Umweg. Lumbini ist der Geburtsort Buddhas. Ich hätte es fast verpasst. In einem Restaurant beim zweiten Frühstück am Morgen bekam ich den Tipp von einem Einheimischen und bin dann gleich abgebogen. Auf dem Weg dorthin gibt es einige schöne HinduTempel zu besichtigen.
      In Lumbini gibt es zahlreiche Hotels, so dass sich eine günstige Unterkunft leicht finden ließ.

...und päng - da war der Manaslu heute

April 12 in Nepal ⋅ 🌙 -7 °C

Wir sind schon Mal angekommen - direkt vom Rooftop unseres Guesthouses ein mega Blick auf den Sonnenaufgang.

Ich konnte der erste sein und habe die Sonne über die Bergflanken wandern sehen.
      Die Welt kann so beeindruckend sein - treibt einen fast etwas "Pipi in die Augen"

Deshalb nur ein paar Eindrücke...

• Day 11–12

Trekking van Yak Kharka - Thorong Phedi

April 12 in Nepal ⋅ ☀️ -3 °C

Vandaag ging onze tocht van Yak Kharka naar Thorong Phedi toe. Vroeg weer op voor een goed ontbijt. Eerste stuk vrij kalme klim, we moesten ongeveer 400 meter stijgen. Laatste stuk was lastiger , krapper pad en en gevaarlijk ivm rotsblokken die konden vallen. Verder weer even goed onze rust gepakt omdat we er om 03:30 uit moeten voor een steile klim in het donker en dan 5 uur lopen naar de pas toe. Dus gepaste kleding is vereist en lamp op onze hoofd.Read more

Day 23: Dingboche to Lobuche

April 12 in Nepal ⋅ ☀️ -4 °C

We tried to navigate our own way around a lump of earth straight out of Dingboche to avoid climbing it (for no reason other than we're lazy to be honest) and in doing so, accidentally took an unnecessarily indirect route to the start of the path towards Lobuche.

The route which followed was a dusty and gentle incline, but with the altitude it soon became apparent that Thomas was struggling with lethargy and lack of being able to take a satisfying breath. And it's true, everything and anything can tire you out up here and it does make you feel extremely slow. But after he managed to collect some air, we shuffled on towards Thok La pass, negotiating a half-frozen stream set in the moraine on our way. Thok La was the most tiring portion of the day, another upward endurance test where stopping every few steps became basically mandatory. But once we finally reached the top, there were mass monuments to all those who had died on Everest down the years, while the outrageous view from every direction was joined by a new glaciated feature: Pumori peak. With the ground levelling out, we entered the final valley which leads up to Everest Base Camp, and new peaks unfolded as appropriate. Rolling into Lobuche, it's been business as usual in unwinding and recollecting our sanity at a teahouse, this time at an altitude of 4,920 m. If all goes to plan, and we weather the -30°C night (possibly exaggerating but not sure), tomorrow we hit Everest Base Camp.

Trekking Tag 6 - Ausflug Punggen Gumpa

April 12 in Nepal ⋅ ☁️ -3 °C

Toller Start in den Tag - bin ja um 5:30 Uhr aufgestanden, um den Sonnenaufgang ab 5:44 Uhr zu beobachten.

Gestern abend war es noch voll bewölkt und wir haben keine Berge um uns herum gesehen - und dann heute morgen, Päng, alle Berge um uns klar da.

Und - wie schon im anderen Footprint geschrieben - der Sonnenaufgang war beeindruckend.
      Genau deshalb wollte ich auch hier sein.

Nach einem kurzen Frühstück sind wir heute tatsächlich um kurz nach 7 Uhr aufgebrochen, um zu einem kleinen Kloster am Fuße des Manaslu Massivs zu steigen - bis gestern war ja nicht klar, auf welche Höhe Punggen Gumpa tatsächlich.

Wir haben es ausgemessen und haben es bei 4050 m verortet.
      Am höchsten Punkt waren wir dann heute bei 4114 m über NN.
      Damit ist es für mich offiziell - so hoch war ich bisher noch nie. Für Basti wahrscheinlich ein Klacks, für mich schon sehr spannend.

Man hört dann ja immer direkt in sich hinein, ob es Anzeichen von Höhenkrankheit geben könnte - und jeder Druck im Kopf macht etwas Sorgen. Aber bisher fühle ich mich immer noch sehr wohl.
      Ich glaube schon, dass ich die Höhe auch merke - vieles geht etwas langsamer, slow and steady eben, aber man kommt ans Ziel. Bisher schlafe ich auch noch gut.
      Hoffen wir mal, dass es so bleibt.

Der Weg war abenteuerlich - der Gletscherbach sucht sich immer einen neuen Weg, deshalb mussten wir auch manche gewagte Überquerung anstrengen, aber keiner ist nass geworden - habe leider nur meine Mercedes-Sigg Flasche bei einer Überquerung zerstört, aber der Deckel war vorher schon angeschlagen....

Da wir auch die ersten waren hat sich Babu auch getraut, dass wir die Drohne mal fliegen lassen :-) Er macht sich schon noch Sorgen - muss später mal die Bilder runterziehen.

Schön waren auch immer wieder die Begegnungen mit den Yaks - Babu eher sorgenvoll "Don't go nearer, you can use your zoom"

Wunderbarer Effekt auf dem Weg zum Kloster - wir hatten sagenhafte Ausblicke in alle Richtungen und es hat sich mal wieder bewahrheitet - der frühe Vogel fängt den Wurm. Die Berge haben sich bis Mittag noch in bester Pracht gezeigt - heute nachmittag ist es dann schon wieder zugezogen.

Aber es ist wirklich respekteinflössend, wenn man auf mehr als 4000 m steht und um einen herum stehen noch Bergmassive mit mehr als 3000/4000 m an Höhe.
      Und wenn dann an der einen oder anderen Ecke noch eine Lawine runterrumpelt, fühlst Du Dich schon sehr klein.

...aber genau wegen solcher Ausblicke bin ich hier - und bin sehr dankbar dafür, das machen zu können.

Kleine Seitenstory am Ende:
      Da ich ja meine SIgg-Flasche zerstört habe, ging mir auch das Wasser oben aus. War mutig und habe zum ersten mal "non-bottled" water aus einer Quelle am Kloster über meine Filterflasche gezogen.
      Ist ja "heiliges" Wasser (laut Babu) - wenn es mir doch schlecht geht in den nächsten Tagen, wissen wir woher es kommt :-)

Federal Democratic Republic of Nepal, Nepal, Nɛpɔl, ኔፓል, نيبال, Непал, नेपाल, Nepali, নেপাল, བར་ཡུལ་, Nepál, ނޭޕާލް, བལ་ཡུལ, Nepal nutome, Νεπάλ, Nepalo, Nepaal, نپال, Népal, Nèpal, Neipeal, નેપાળ, Nefal, נפאל, Նեպալ, ネパール王国, nepal, ნეპალი, នេប៉ាល់, ನೇಪಾಳ, 네팔, نیپال, Nepalia, Nepálɛ, ເນປານ, Nepalas, Nepāla, Nepala, നേപ്പാൾ, नेपाळ, နီပေါ, Nephali, Sańghīya Loktāntrik Gaṇatantra Nepāl, ନେପାଳ, Nipal, नेपालदेशः, Nëpâli, නේපාලය, Nebaal, நேபாளம், నేపాల్, ประเทศเนปาล, نېپال, Nê-pan (Nepal), Nepalän, Orílẹ́ède Nepa, 尼泊尔, i-Nepal